Впродовж останніх кількох місяців ситуація довкола довгоочікуваного будівництва Подільсько-Воскресенського мосту загострюється чи не щотижня. Після скандального викриття з "іржавою небезпекою" конструкції об'єкту та масових сутичок на Русанівських садах черговою історією стала "крадіжка" дорогих деталей мосту, про яку днями заявив мер Києва Віталій Кличко. Та, за словами експертів, цим псевдовикраденням маскується "дерибан" 200 млн грн з бюджету міста – ланцюг веде до скандального забудовника Дениса Комарницького та родича нардепа Миколи Тищенка. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
У нардепів і експертів інша версія – прихований борг у 200 млн
Одним з перших відреагував на повідомлення столичного мера народний депутат Гео Лерос.
"Комарницький в особі генпідрядника моста ТОВ "ЕкоБудТрейд" не розрахувався з ТОВ "Інжинірингова Мостова Компанія" за ванти і проведені роботи на 200 млн грн. Я так зрозумів, що хотів підрядника кинути, повісивши ванти. Підрядник, розуміючи з ким має справу, їх вивіз. Вкрали, якби це було ваше, а якщо вкрав Комарницький, якому Кличко вивантажує на ЕкоБудТрейд мільярди з київського бюджету, а він їх відмиває, замість оплати підрядникам, то хто у кого вкрав? В результаті знову через жадібність і тупості програють кияни", – написав Гео Лерос на власній сторінці у Фейсбуці одразу після заяви Віталія Кличка.
Аналогічну версію висувають і столичні експерти. Як відзначає експерт з містобудування Віктор Глеба, ТОВ "Інжинірингова Мостова Компанія" (ІМК) - офіційний субпідрядник на будівництві Подільського мостового переходу. Саме вони фізично проводили роботи на об’єкті: клали асфальт, робили водовідведення та деформаційні шви, фарбували, зварювали арочну конструкцію, встановлювали плити для монтажу вант тощо. Зокрема, за власні кошти ІМК придбали 28 вант, 12 з яких вже знаходилися на об’єкті – вони були куплені в Німеччині, привезені, розмитнені та доставлені на міст.
"Генеральний же підрядник ТОВ "Еко-Буд-Трейд" сам нічого не будував, жодних робіт не проводив, а тільки отримував від Кличка кошти з бюджету міста та розподіляв між підрядниками. Точніше, як з’ясувалося, не розподіляв, адже завинив субпідряднику ІМК більш ніж 200 млн грн. Компанія вкотре звернулася до генпідрядника із проханням прийняти ванти на баланс, втім відповіді не отримала. Тоді власник вант вирішив вивезти їх на охоронюваний склад, діючи виключно в рамках закону", – зазначає Член Української академії архітектури, експерт державного управління у сфері містобудування Віктор Глеба.
Як наголошує експерт, в описі історії подій мер Києва приховав надважливу деталь – Віталій Кличко ані слова не сказав про компанію Комарницького, який отримав ці 200 млн грн з бюджету, так і не перевівши їх виконавцю робіт.
"Замість того, щоб розрахуватися із боргом, Кличко з Комарницьким вирішили натравити на ІМК поліцію - вже у п'ятницю у субпідрядника було проведено обшуки. Представник "Інжинірингової мостової компанії" називає обшук грабежем, оскільки слідчі вилучили у компанії не лише всю документацію, але й оргтехніку, не надавши навіть змоги зробити опис вилученого. Я цілком поділяю побоювання ІМК, що справжньою метою обшуків було вилучення документації, аби приховати факт 200-мільйонного боргу з боку Кличка та Комарницького та банально кинути компанію. А з нею і всіх киян, адже гроші, виділені з міського бюджету, зникли у невідомому напрямку", – підкреслює експерт з містобудування Віктор Глеба.
Ланцюг привів до родича Миколи Тищенка – він "диригує" спорудженням мосту
Окрім того, сплив ланцюг, що веде до родича одного з нардепів.
Як підкреслює голова об'єднання громадських ініціатив та експертів "Рада з урбаністики Києва", формально в місті за будівництво відповідає КП "Дирекція Будівництва Шляхово-Транспортних Споруд", які за документами є головним замовником, але фактично спорудженням мосту "диригує" чоловік сестри Миколи Тищенка Герман Блінов. Його неодноразово пов'язували з ТОВ "Еко-Буд-Трейд" Комарницького.
"Після спілкування з мостобудівцем, якому можна довіряти, мені вдалося скласти багато пазлів. На разі виходить, що всі ниточки ведуть до двох персон - Германа Блінова й його помічника Сергія Кузьміна, а далі в ланцюзі – Тищенко і Комарницький. Блінов дає усні вказівки, але сам особисто нічого не підписує. За словами мого джерела, він приїжджає дуже часто на міст – особливо на щотижневі наради із субпідрядниками, аби давати їм вказівки щодо об’єму робіт. Герман Блінов зацікавлений у тому, щоб на мосту висіли старі ванти, тому він дав вказівку пошкодити нові, які лежать тут ще з січня. Взагалі, ця компашка була дуже зла, коли у червні викрили, що вони вішають старі забраковані ванти", – зазначає голова об'єднання громадських ініціатив та експертів "Рада з урбаністики Києва" Віталій Селик.
Нагадаємо, у вівторок, 4 серпня, до вант підійшли невідомі з бензоболгарками і намагалися їх пошкодити – при цьому, варто зазначити, що навіть невеликі порізи, чи пошкодження покриття тросів можуть перетворити ці вироби на металобрухт.
"Тому ТОВ ІМК терміново ухвалило рішення – перевезти ванти у більш безпечне місце. Вивезення вант велося у штатному порядку протягом двох годин. Якби це була крадіжка - поліція б точно встигла приїхати. Тож історію з крадіжками вант компанією ІМК, скоріш за все, вигадала "парочка" Блінов-Кузін. Дуже б хотілося, щоб Нацполіція України та НАБУ відреагували на ці кричущі факти – дуже дивно, що таке масштабне шахрайство відбувається у всіх на виду, а реагують на це тільки кілька блогерів і депутатів", – відзначає Віталій Селик.
Як виявилося, це вже не перший скандальний випадок, пов'язаний із чоловіком сестри Миколи Тищенка.
"На початку липня на мосту над Трухановим островом за вказівкою Блінова зрізали верхню частину гусасфальта, покладеного 9 років тому – у нього залишалося ще 1, 5 роки гарантії. Як підкреслює моє джерело, роботи велися без експертизи і жодних документів - просто за усної вказівки. А коли знімали гусасфальт, пошкодили рожеве покриття гідроізоляції, що лежало поруч. Це погано, але не критично і можна було б просто зробити латковий ремонт, втім за вказівкою Блінова-Кузьміна вони почали здирати всю гідроізоляцію над Трухановим. Тоді ця парочка наказала зривати з бетоном – а це, однозначно, вплине на цілісність верхової плити і скоротить строк служби мосту", – пояснює голова об'єднання громадських ініціатив та експертів "Рада з урбаністики Києва".
Кияни завалили критикою: "Треба менше брехати, красти та кидати"
Пост Віталія Кличка викликав бурхливу реакцію і серед киян – тільки на офіційній сторінці КМДА одразу з'явилися десятки коментарів обурення і недовіри.
"А чому ж охоронці поліцію не викликали ??? Так зручно .... Вкрали))))) ржу просто ..... ох ви і злодії! .... Шкода розстріл у нас скасували!", - пише киянка Тетяна Гайдаш.
А дехто з користувачів звертається, власне, до мера міста із питанням, чому він особисто не приїхав затримувати злочинців.
"А де ж була Ваша Муніципальна Варта? Чи вони потрібні для інших цілей? І я так розумію, що це поліція так довго їхала, що не приїхала. І чому сам мер не приїхав їх затримувати, як він інколи це робить", – звертається до столичного голови автор одного з коментарів Володимир Лакидонов.
Кияни пишуть про відверту недовіру фактам, викладеним у пості мера Києва Віталія Кличка.
Ми і надалі слідкуватимемо за ситуацією в столиці, тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.
Також Знай.ua писав, що експерти оцінили "велоуспіхи" Кличка: за піаром – ані натяку на повноцінну веломережу та ризик втрати унікального клубу.
Раніше Знай.ua повідомляв, що Кличко обзавівся новою радницею із "заляпаною" репутацією: дерибан землі, "тітушки" та справа за хабарі.
А у статусі "звільненого радника Кличка" Максим Бахматов пробуде недовго – названо дата повернення.