Після низки гучних протистоянь поліції та місцевих жителів Русанівських садів днями мала відбутися зустріч мера Києва Віталія Кличка із представниками громади Дніпровського району. Минулого тижня громада Русанівських садів направила на ім'я голови КМДА "Відкриті колективні вимоги, стосовно усунення порушення при будівництві Подільського мостового переходу у м. Києві та корегування проекту на територіях Русанівськіх садів та урочища Горбачиха". Втім, особисто зустрічатися із людьми Віталій Кличко не став, переклавши цю відповідальність на свого першого заступника Олександра Густєлєва. Та результатом зустрічі стало лише "позорище влади". Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
"Закритий" формат та проект, розміром з листик А4
Першим "ляпом неповаги" збоку першого заступника голови КМДА, за словами активістів, стала заява про ліміт кількості громадських представників – лише по 2 представника від ГО ОСТ "Русанівський масив" і ГО "Русанівські сади", попри попередньо направлений до КМДА список із 9 делегованих осіб. Через це, протягом 45-ти хвилин представників громади Русанівських Садів не допускали в будівлю КМДА. Тим часом нарада проходила без їх участі.
На самій нараді з’ясувалось, що презентації проектних матеріалів Подільського мостового переходу не буде, а у якості "затвердженого проекту ПМП" директор КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" Роман Ліснєвський продемонстрував учасникам наради папірець формату А-4 з написом "Паспорт об’єкту".
Також було заявлено про закритий формат розгляду проектних матеріалів Подільсько мосту, та обговорення проектних матеріалів у закритому чаті, а на додаток – Олександр Густєлєв заявив про недопущення до ознайомлення з проектними матеріалами делегованого громадами Лівобережних ГО експерта.
Густєлєв повідомив, що замість публічної презентації проектних матеріалів ПМП та обговорення відбудеться їх викладення на ЗАКРИТОМУ інтернет-ресурсі с чатом, доступ до якого буде мати обмежене коло осіб.
"Кількість людей в чаті буде обмежена, щоб не було "експертних думок". Це не місце - мірятись експертністю", - заявив перший заступник голови КМДА.
"Після переходу до обговорення персонального складу осіб, які будуть допущені до роботи з матеріалами у закритому чаті, представники Громад Дніпровського району, Русанівських Садів та Микільської Слобідки висунули мою кандидатуру, як вповноваженого Громадою технічного експерта. Втім, Густєлєв заявив, що Громаді, замість Петрука, буде надано спеціального експерта від КМДА", – зазначає Віктор Петрук, делегований до групи у якості технічного експерта та автора передпроектних пропозицій щодо коригування правобережних та лівобережних підходів ПМП.
Піарний зїзди під вибори та махінації із документацією
Як наголошують експерти, з'їзди на Русанівські сади ніяк не можуть допомогти жителям Воскресенки і Троєщини.
"Влада визнала, що ніякої черги довгоочікуваного мостового переходу до жовтня 2020 року запустити на вийде, і почала шукати будь-які варіанти організації проїзду Кличка з лівого на правий берег у жовтні – тож, йому запропонували зробити тимчасовим лівобережним підходом до Подільського мосту вул. Центральну Садову, це єдиний з'їзд, по якому Дід Мороз зможе у жовтні проїхати. Але міст не зможе виконувати свою транспортну функцію. Це призведе до того, що у нас зупиниться розв'язка на Лівобережній, Броварський проспект та міст метро, тому що трафік на Подільський міст не зможе рухатися через цю місцеву вуличну мережу Русанівських садів. Ширина проїзної частини вулиці центральної садової – лише 5,5 м", – підкреслює транспортний експерт Віктор Петрук.
КМДА наполягає, що вулиця Центральна Садова, згідно чинного Генерального плану міста, є магістраллю загальноміського значення. Насправді, такої вулиці взагалі немає в чинному Генплані.
І тут знову не обійшлося без "ляпу" від першого заступника Віталія Кличка Олександа Густєлєва. Він заявив, що вул. Центральна Садова знаходиться у комунальній власності міста, а коли йому заперечили, що вона НЕ стоїть на балансі міських КП, і в принципі, не може стояти, бо НЕ має кадастрового номеру - єдиним "аргументом" чиновника стала усна відповідь: "Якби дорога не належала місту, по ній не зміг би ходити громадський транспорт!".
"Протистояння тривали 10 днів. 4 автобуси "ОМОНу" і 2 поліції проштовхували кожну машину, буквально ламаючи людей, що зібралися попереду. Зустріч із Густєлєвим – це просто позорище для влади. Це і була "відповідь" громаді: нічого не відбулося, ніхто людей не чує", – наголошує громадська діячка Олена Фатеєва.
За словами депутата Київради Прохора Антоненка, ще однією вагомою причиною зведення з'їзду є забудова заповідної зони урочища Горбачиха, площею у 30 Га, щоб від житлових комплексів була дорога.
Та, за словами місцевих активістів, доля решти заповідної території теж наразі під питанням. Як підкреслює Олена Фатеєва, другу половину урочища тримають під забудову ніби переселенцям з Русанівських садів, хоча ніхто з місцевих не хоче там отримувати ділянки – по-перше, тому, що ця територія є підтоплюваною, а, по-друге, рекреаційною і її не можна забудовувати.
"В минулому році громада Дніпровського району на громадських слуханнях проголосувала за створення тут заказника. Нам сказали в КМДА, що обґрунтування на неї загубилося, але незалежні науковці та фахівці з Академії наук нам дістали обґрунтування європейського зразку зі створення заказника на всій території, площею у 100 Га. Ми подали на голову екологічної комісії Київради Костянтина Ялового, але на голосуванні воно було підмінено на ділянку лише у половину, а згодом і, взагалі, десь "поховано"", – відзначає громадська діячка Олена Фатеєва.
Вирішення питання може зсунутися з місця у правильному напрямку лише у разі виконання Віталієм Кличком власноруч підписаного розпорядження КМДА від 8.04.2019 року №619 про коригування правобережних та лівобережних підходів ПМП.
"Пропозиції по коригуванню проекту були розроблені ще у 2016 році та мали бути враховані у ТЕО, яке Транспортна комісія Киъвради доручила КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" замовити ще у 2017 році. Восени того ж року були проведені тендери та визначена проектна організація. Але потім міська адміністрація і замовник КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" почали цей проект активно гальмувати. Лише у квітні 2019 року вийшло відповідне розпорядження, а перші кошти на розробку ТЕО генпроектувальник отримав лише в липні 2019 року", - відзначає Віктор Петрук.
Наразі ТЕО завершене та пройшло державну експертизу, проте замовник не погоджує його та не розробляє на його основі нову робочу документацію.
"Міст будується за старим проектом, який не передбачає з’їздів на Троєщину. Також дуже важливо, щоб кияни, нарешті, заслухали експертів Світового банку, які досліджували перспективи створення лінії швидкісного пасажирського сполучення Троєщини з правим берегом, одним з найперспективніших варіантів якого є створення лінії легкого рейкового транспорту на Троєщину, у складі ПМП", – наголошує транспортний інженер Віктор Петрук.
Допоки ситуація з ПМП ще не зайшла у такий глухий кут, як ситуація з Шулявською розв'язкою, і КМДА все ще має можливість виправити ситуацію на користь киян. Трасування з'їздів з Подільсько-Воскресенського мосту має бути переглянуто.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.