Масові сутички між столичними активістами і нарядом поліції, що днями сталися в Дніпровському районі, викликали масштабний резонанс як серед киян, так і у "експертному колі". Причиною тому став початок будівництва скандального з'їзду з Подільсько-Воскресенського мосту на Русанівських садах – місцеві жителі обурені "підміною" узгодженого з міським головою варіанту на інший, що передбачає знесення десятків будинків. Експерти ж стверджують, що даний проект є найгіршим варіантом із усіх запропонованих і лише на роки відтягне завершення будівельних робіт, а головною причиною такого вибору став черговий піар-хід мера Києва Віталія Кличка перед майбутніми місцевими виборами. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Подільсько-Воскресенський міст - фото Факти
Подільсько-Воскресенський міст - фото Факти

Альтернатива недолугому проекту та "забуті обіцянки" Кличка

Як підкреслюють експерти, з'їзди, які зараз активними темпами намагається побудувати столична влада, ніяк не можуть допомогти Воскресенці і Троєщині, тому що ця територія відрізана від них залізницею.

"Будь-який з'їзд на Русанівські сади просто відкладе на кілька років для мешканців цих житлових масивів вирішення їхніх транспортних питань. Насправді ж, зараз потрібно було б затвердити розроблене ще у 2016 році ТЕО без і почати випускати відкориговану робочу документацію – це робиться одним розчерком пера. Єдине, що довелося б додати – це правки щодо проектування частини із лінією метрополітену, розв'язки на перетині із залізницею і з'їзду вздовж залізниці", – зазначає транспортний інженер Віктор Петрук.

Популярні новини зараз

Майкла Щура з "Телебачення Торонто" побили в Києві: "Вони не гальмували"

Багатодітна мама Анастасія Приходько звернулася до Бога у важливе свято: "Прошу тільки одного"

Пугачова несподівано зізналася про проблеми з Орбакайте - Примадонна без сил: "Коли помру..."

Абсолютно оголена Ольга Сумська приголомшила українців: "Це занадто!"

Показати ще

Вагомим плюсом коригування стала б зміна шляху прокладання одного з підходів - на бульвар Алішера Навої, що формує основний лівобережний попит, а не на вулицю Бальзака, як передбачено нині у намірах столичної влади. За словами експерта, коригування трасування дозволяє зменшити капітальну вартість добудови мостового переходу на понад 2,4 млрд. грн.

Подільсько-Воскресенський міст - фото КМДА, Фейсбук-сторінка
Подільсько-Воскресенський міст - фото КМДА, Фейсбук-сторінка

Як відзначив Віктор Петрук, єдине, що наразі стає на заваді реалізації цього оптимального плану – майбутні вибори, що мають відбутися вже у жовтні.

"Коли Віталій Кличко боровся за владу у Києві і ще тільки мріяв зайняти крісло голови КМДА, він був правильним опозиціонером: критикував злочинну владу за зв'язки із злобудовниками, товаришував з громадськими активістами, обіцяв спалити проект Генерального плану 2025 та побудувати Подільський міст повз Русанівські сади. Та, посівши у крісло мера, вмить забув усі обіцянки. Влада визнала, що ніякої черги довгоочікуваного мостового переходу до жовтня 2020 року запустити на вийде, і почала шукати будь-які варіанти організації проїзду Кличка з лівого на правий берег у жовтні – ним став заїзд з Центральної Садової і з'їзд на Набережно-Рибальську", – підкреслює Віктор Петрук.

А фактичним доказом кардинально різних позицій мера Києва Віталія Кличка "до" та "після" переймання посади міського голови свідчить заключення з місцевими жителями офіційної політичної угоди.

З ним погоджуються і інші експерти, стверджуючи, що такий активний "наїзд" на жителів садів напряму пов'язаний із місцевими виборами.

"Бахматовщина і популізм y Київраді та КМДА набули незворотного розмаху. Невтомний Кличко надсилає беркутівців розчищати від людей будівельний майданчик на Русанівських садах. Гроші бюджету йдуть не на підтримку експлуатаційних характеристик існуючих мостів, липневої каналізації та інших елементів інженерно-транспортної інфраструктури, а виключно на трасування автомобільних доріг та інженерних мереж майбутніх житлових комплексів. Але, скоріш за все, він не встигне до виборів показати ще одну фішку "дієвого мера" і міст не здадуть в експлуатацію – як Шулявський і Скляний мости. Можливо, техніка зможе їздити під охороною поліції, але це для піару – програш", – наголошує експерт державного управління у сфері містобудування Віктор Глеба.

Віталій Кличко, Акценты
Віталій Кличко, Акценты

"Ломання" людей та план дій мешканців Лівого берега

Обраний шлях будівництва, що викликав масштабні протести, називають "піарним" і деякі столичні депутати.

"Мешканці Русанівських Садів, як і сусідньої Микільської Слобідки, виступають за міст з транзитом на Троєщину, але за попередніми проектами будівництва – без піарного та тупікового з’їзду на Горбачиху та Русанівські Сади і далі на закорковану Лівоборежку. Я безпосередньо був на місці протистояння. Це якийсь дикий сюр, коли правоохоронці штурмують людей, розчищаючи міжквартальний проїзд Центрально Садової для важкої техніки. Генплан, громадські слухання, унікальна екосистема, приватна власність – до одного місця. Тільки маніпуляції з документами, чергова розтрата колосальних коштів, "ломання" людей через коліно і Троєщина без мосту та метро. Зате з транспортним колапсом, без комфорту, щастя та безпеки", – зазначає депутат Київради Анатолій Шаповал.

КМДА - фото Знай.ua
КМДА - фото Знай.ua

Місцеві мешканці здаватися не планують і вже найближчим часом хочуть влаштувати чергову зустріч зі столичним мером.

"Жителі Микільської Слобідки та Русанівських садів бажають щоб Подільсько-Воскресенський міст дістався Троєщини та не залишився назавжди тільки фантомною примарою. У середу представники Слобідки та Садів планують зустріч з очільником міста – ми маємо за мету переконати не робити дурницю та не витрачати даремно гроші на недолугий проект. З'їзд із Подільсько-Воскресенського мосту у напрямку перевантаженої Лівобережної по вузьким крученим проїздам Садів та Слобідки непотрібен як мешканцям Троєщини, так жителям Садів та Слобідки", – наголошує киянин Максим Дорошин.

Ми і надалі слідкуватимемо за ситуацією в столиці, тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.

Раніше Знай.ua писали, що спливли "підводні камені" обіцяних Кличком станцій метро: передвиборчий "піар-хід" обійшовся в мільярди.

Також Знай.ua дізнався, як обіцяні Кличком розв'язки перетворилися на "довгобуди" - експерти розповіли про "корумповані" пріоритети та шантаж заради чергових ТЦ.