Напередодні місцевих виборів, що мають відбутися 25 жовтня, невирішені у місті питання особливо ретельно аналізуються місцевими жителями. Потенційні кандидати на посаду нового мера Києва наразі є найобговорюванішою темою серед мешканців столиці. І, схоже, невдовзі шанси на перемогу нинішнього голови КМДА Віталія Кличка можуть значно похитнутися – кількість скарг та коментарів обурення від киян на його офіційних сторінках у Фейсбуці дедалі зростає, а на сайті КМДА помітно побільшало петицій. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Полив каштанів та Департамент покращення рівня життя
Впродовж останніх кількох років головна вулиця Києва фактично перетворилася на бетонне шосе – із придорожніх клумб вздовж Хрещатика, що стали лише тимчасовим "житлом" для висаджених каштанів, відправились на смітник вже десятки засохлих дерев. А останнім "ноу-хау" місцевої влади стало рішення про висадження практично непримітних кущиків ялівцю, які, за словами колишнього співробітника "Київзеленбуда" Ілгама Гасанова, обійшлися місту щонайменше 615 тис грн.
17 серпня на сайті КМДА з'явилася петиція №10061 "Каштани Києва потрібно поливати та доглядати", автор якої Ірина Плут закликає керівництво міста "мати совість і поливати нещасні дерева".
Як писав Знай.ua, за словами столичних екологів, головною причиною занепаду "каштанової алеї" є розкрадання бюджетних коштів – керівництво "Київзеленбуду" через тендери нескінченно відмиває гроші через "прокладки" та підставні фірми, виводячи їх на особисті рахунки, наймаючи за копійки працівників, які не є навіть спеціалістами в даній сфері.
Однією з найнестандартніших пропозицій стала петиція №10057 "Щодо створення в Київській міській раді (КМДА) Департаменту з питань щастя" від 17 серпня.
"Пропоную створити в Київраді Департамент з питань щастя, до компетенції якого віднести постійний моніторинг рівня забезпечення населення та тих, хто тимчасово перебуває на території Києва. Життєвими благами, соціального благополуччя, статистичний моніторинг якості життя українців і розроблення та впровадження програм покращення рівня життя громадян України та тих, хто тимчасово перебуває на території міста", – зазначає автор Анатолій Лейко.
Замість велодоріжок – піар та занепад: люди вимагають доріжки для "двоколісних"
Однією з найактуальніших тем вже котрий рік поспіль залишається удосконалення велоінфраструктури. На додаток до чисельних обурень киян щодо відсутності безпечних шляхів проїзду на "двоколісному", на сайті КМДА було розміщено одразу кілька тематичних петицій - №10055 "Велодоріжки на мостах" та № 9899 "Зробити велодоріжки з гладкою поверхнею".
"Дуже хотілося б попросити привести в порядок велодоріжки на мостах міста Києва. Найбагатостраждальніший, напевно, як завжди, ПІВДЕННИЙ МІСТ, що з'єднує житловий масив з Правою частиною. На самому мосту, на жаль, немає нічого. При кожному ремонті мосту від пішохідної зони відрізали шматочок. І тепер маємо що маємо. І покриття пішохідної зони залишає бажати кращого, і ширина теж. Давайте разом проголосуємо і попросимо привести ЦЕ в порядок", – підкреслює Сергій Водолаженко, ініціатор електронного звернення №10055, опублікованого 17 серпня.
Незважаючи на те, що саме велотема як раз була однією з головних гучних покращень мера Києва Віталія Кличка під час передвиборчої кампанії, експерти називають роки його правління "застоєм".
"Впродовж останніх років велосипедні доріжки побудовані лише на деяких вулицях, де відбувалася реконструкція. Єдиної системи велодоріг по місту за часів нинішньої столичної влади так і не створили, тож їхати велосипедисту в безпеці на відділеній від проїжджої частини території зараз неможливо. Ми бачимо, що влада намагалася піаритися на цій темі, облаштовуючи лише епізодичні ділянки на невеличких вулицях, та головною задачею мала б стати єдина мережа велодоріжок, аби велосипедисти могли нормально їхати", – зазначає експерт в транспортній сфері Олександр Кава.
Одним із яскравих прикладів бездіяльності влади є критичний стан одного із лише 3 існуючих у Києві підліткових велоклубів, члени якого брали участь у світових чемпіонатах та Олімпійських іграх. Внаслідок постійних проривів труб і повного ігнорування проблеми міським головою та профільних департаментів впродовж кількох останніх років, будівля майже вся вкрита грибком та пліснявою.
Замість мосту на Троєщину – власні інтереси: "Знову заради забудови"
Також днями на офіційному сайті КМДА з'явилося ще одне електронне звернення – №10014 "Подільський мостовий перехід. Просимо будувати й основні напрями!". І буквально за лічені дні петицію підтримали десятки киян.
Як стверджує її ініціатор, мають бути побудовані 3 напрямки:
1. На вул. Оноре де Бальзака.
2. На вул. Стальського.
3. На просп. Алішера Навої.
"Дехто знову, заради забудови київського річкового порту, збирається завернути основний напрям з ПМП вул. Набережно-Хрещатицька та вул. Нижній Вал. Чому влада відмовилась від напрямку з виходом ПМП на вулицю Стальського (бульвар Перова - Воскресенку)? Цей напрям можна побудувати швидше за Бальзака та Навої – між вул. Марка Черемшини і вул. Райдужної лише 350 метрів! Цей напрям обов'язково має бути реалізований разом із іншими двома", – наголошує автор електронного документу Віктор Попов.
Про приховану "правду" зміни початкових планів будівництва і прокладання з'їзду через невеличку вулицю Центральну Садову, що спровокували тривалі протистояння жителів Русанівських садів, говорять і столичні депутати.
За словами депутата Київради Прохора Антоненка, однією вагомих причин зведення з'їзду є забудова заповідної зони урочища Горбачиха, площею у 30 Га, та, відповідно, прокладання дороги від майбутніх житлових комплексів.
У розпал сутичок між поліцією та громадою Русанівських садів місцеві активісти направили на ім'я голови КМДА Віталія Кличка "Відкриті колективні вимоги, стосовно усунення порушення при будівництві Подільського мостового переходу у м. Києві та корегування проекту на територіях Русанівськіх садів та урочища Горбачиха". Втім, особисто зустрічатися із людьми мер не став, переклавши цю відповідальність на свого першого заступника Олександра Густєлєва.
Незважаючи на прохання місцевої громади врегулювати питання, ця липнева зустріч не принесла жодних результатів. А фактично "хрест" на подальшій перспективі розгляду альтернативних маршрутів поставила заява першого заступника голови КМДА. Густєлєв повідомив, що замість публічної презентації проектних матеріалів ПМП та обговорення відбудеться їх викладення на ЗАКРИТОМУ інтернет-ресурсі с чатом, доступ до якого буде мати обмежене коло осіб.
Як наголошують експерти, з'їзди на Русанівські сади аж ніяк не можуть допомогти жителям Воскресенки і Троєщини, а обране місце для зведення з'їзду – єдина змога втілити в життя передвиборчий "піар-хід".
"Влада визнала, що ніякої черги довгоочікуваного мостового переходу до жовтня 2020 року запустити на вийде, і почала шукати будь-які варіанти організації проїзду Кличка з Лівого на Правий берег у жовтні – тож, йому запропонували зробити тимчасовим лівобережним підходом до Подільського мосту вул. Центральну Садову. Це єдиний з'їзд, по якому Дід Мороз зможе у жовтні проїхати. Але міст не зможе виконувати свою транспортну функцію. Це призведе до того, що у нас зупиниться розв'язка на Лівобережній, Броварський проспект та міст метро. Трафік на Подільський міст не зможе рухатися через цю місцеву вуличну мережу Русанівських садів, оскільки ширина проїзної частини вулиці Центральної Садової – лише 5,5 м", – підкреслює транспортний експерт Віктор Петрук.
До того ж, за словами експерта, заява КМДА про те, що вулиця Центральна Садова, згідно чинного Генерального плану міста, є магістраллю загальноміського значення, суперечить дійсності. Насправді ж, такої вулиці взагалі немає в чинному Генплані – вона не стоїть на балансі міських КП, і в принципі, не може стояти, бо не має кадастрового номеру.
Чи дійдуть дані пропозиції до "столу" голови КМДА Віталія Кличка, покаже час. Аби потрапити на розгляд міської влади, кожна з петицій має набрати не менше 10 тисяч підписів впродовж 90 днів.
Ми і надалі слідкуватимемо за ситуацією в столиці, тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.