Зведення гучно презентованого столичною владою метро на Виноградар, що вже затягнулося у строках здачі в експлуатацію, експерти відверто називають заздалегідь продуманим "піар-ходом" мера Києва Віталія Кличка перед майбутніми місцевими виборами. Фахівці стверджують, що обраний варіант будівництва, вартістю у понад 6 млрд грн, насправді, не вирішить існуючі інфраструктурні проблеми, а лише посилить "транспортний колапс" у місті. А лінія довгоочікуваного метро на Троєщину, як виявилося, могло б бути зведене за втричі меншу за заявлену київськими чиновниками суму. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Метро на Виноградар - фото kiev.klichko.org
Метро на Виноградар - фото kiev.klichko.org

Замість "вдавання великого мера", топ-пріоритетом мав би стати "Правобережний контур"

Звісно, що з появою нових станцій "Мостицька" та "Проспект Правди" жителі Вітряних гір та Виноградаря отримають більш зручне сполучення з центром міста. Проте, за словами експертів, при затвердженні даного об'єкту міська влада користувалася не загальним принципом пріоритетності задля реального вирішення транспортного колапсу у місті, а особистим інтересом.

"Кличко почав фінансувати будівництво метро на Виноградар лише тому, що планував його відкрити перед майбутніми місцевими виборами, аби вдати із себе великого мера, який все робить для міста. Фінансувати його почали минулого року, розраховуючи на те, що відкриття відбудеться до 2020 року, але виникли проблеми з підрядником – він вибився зі строків і виконати роботи вже не зможе до цієї осені. Якщо ж говорити про проблеми сполучень, то ми просто ще довантажимо зелену гілку і пересадочні вузли, які і так вкрай перенавантажені і не справляються з існуючим пасажиропотоком", – зазначає експерт в транспортній сфері Олександр Кава.

Популярні новини зараз

Олег Винник зізнався, як потрапив на нудистський пляж після випитого пива: "Якби побачив хтось..."

Джонні Депп в молодості й зараз: як змінився з роками знаменитий капітан Джек Горобець

Продюсер Юра "злив" фінал "Холостячки" зі Златою Огнєвіч: "Натовп майбутніх блогерів бігають..."

Наталя Могилевська скинула 7 зайвих кіло і показала результат у сміливій сукні: "Заслужила"

Показати ще

Метро на Виноградар - фото kiev.klichko.org
Метро на Виноградар - фото kiev.klichko.org

Насамперед, топ-пріоритетом столичної влади мав би стати "Правобережний контур".

"В цій ситуації раціональніше було б не будувати метро на Виноградар, а почати будівництво правобережної частини 4-й гілки метрополітену: від станції "Вокзальна" до "Лук'янівської" з пересадкою на "Лук'янівську" і станція "Подільська" з пересадкою на станцію "Тараса Шевченка". Додатково, там ще передбачені проміжні станції на площі Перемоги і на Татарці. Це розвантажило б не тільки перенавантажену нині "Вокзальну", де щоденні шалені черги в підземку вже стали "нормою", а і пересадочні вузли", – відзначає Олександр Кава.

Даний варіант не тільки нарешті позбавив киян від щоденного простоювання у "пробках" при переході на іншу гілку підземки, а і став би готовою частиною довгоочікуваного метро на Троєщину.

Метро на Троєщину легко може стати реальністю за втричі меншу суму

Як виявилося, систематичне перекладання із року в рік питання будівництва лінії метро, можна було б вирішити впродовж кількох років. І за значно меншу суму, аніж зазначені 40-50 млрд грн членами профільних постійних комісій Київради у зверненні до Президента України та Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів на будівництво лінії метро на житловий масив Троєщина у м. Києві.

"Звернення до Уряду – це просто бажання столичної влади знайти "крайнього". Бюджет Києва достатній для того, щоб профінансувати будівництво метро на Троєщину. Якби трохи менше крали і не брали "відкатів" по 70 % від визначених сум, то на все б коштів вистачило. Заявлена сума – це вартість всієї гілки від Троєщини до аеропорту "Жуляни", а на даному етапі мова йде про те, щоб побудувати правобережну частину від "Вокзальної" до "Тараса Шевченка". На конструкції Подільсько-Воскресенського мосту передбачені 3 станції метро – по суті, вони вже побудовані: і "Суднобудівна" на Рибальському півострові, і "Труханів острів" та "Горбачиха" на Лівому березі, на Русанівських садах", – підкреслює експерт з питань транспорту Олександр Кава.

Подільсько-Воскресенський міст - фото КМДА, Фейсбук-сторінка
Подільсько-Воскресенський міст - фото КМДА, Фейсбук-сторінка

А ціна питання – втричі менша заявленої столичними чиновниками суми.

"Контур "Вокзальна – Лук'янівська – Тараса Шевченка", який гармонічно вийшов би на міст і перейшов на Лівий берег до станції метро "Горбачиха", де ділянка вже готова. А від "Горбачихи" до авторинку залишається по суті 1, 5 км. Там можна було б зводити Лівобережну частину з наземним транспортом – люди змогли б доїжджати з Правого берега, минаючи Московський міст. Для цього не потрібні ті 50 млрд, про які розповідає міська влада – це обійшлося б десь у 15 млрд, тож при бюджеті Києва у 63 млрд місто цілком може виділяти по 5 млрд і за 3 роки завершити будівництво", – наголошує експерт.

Наразі місту не вистачає проєктної документації по правобережній частині, тож у влади як раз є можливість внести до проєкту оптимальний і технічно, і фінансово саме цей маршрут.

Дешевше "скляного" мосту та майже дорівнює "автобусному відкату"

Скандальне будівництво "скляного" мосту, який обійшовся киянам у понад 400 млн грн, викликало чимало негативних відгуків серед містян – сотні киян висловлювали відверте обурення щодо виділення шаленої суми з міського бюджету на пішохідний міст, при тому, що в столиці роками простоює ціла низка транспортних питань.

Як виявилося, ця сума могла б назавжди покінчити з тиснявою на "Вокзальній" та розвантажити одну центральних частин міста.

Черги у київському метро, "Вокзальна" - фото Знай.ua
Черги у київському метро, "Вокзальна" - фото Знай.ua

"Перше, що потрібно було б зробити – це добудувати вихід на вже готовій станції "Львівська брама", яка простоює вже 25 років. Це вирішило б чимало проблем. Все впиралося у те, що у 1996 році місто заключило договір з компанією, що мала будувати на Львівській площі підземний торгівельний центр, в який і прямував би вихід з метро. Насправді ж, аби звести тунель, знадобився всього рік, а ціна питання склала б не більше 400 млн грн", – відзначає експерт в транспортній сфері Олександр Кава.

Приблизно стільки коштувала б і друге інфраструктурне покращення, яке значно полегшило б тисячам киян щоденний шлях на роботу. Це добудова другого виходу з метро "Вокзальна", що розташовувався б біля північних платформ – він дав би можливість підходити до вокзалу з двох сторін: і з Західної, і зі Східної.

Нагадаємо, що "гарячою" подією травня стали 10 млн євро, які, за словами депутатів Київради, як раз зараз пробує проштовхнути в "автобусній афері" провладна більшість. Мова йде про сумнівний договір фінансового лізингу на купівлю 200 автобусів, що мають поповнити ряди міського наземного транспорту. У гривневому еквіваленті цей "куш" складає близько 300 млн грн, яких вже майже вистачило б на зведення цього другого виходу.

Громадський транспорт - фото зі сторінки "Київпастранс" у Фейсбуці
Громадський транспорт - фото зі сторінки "Київпастранс" у Фейсбуці

Ми і надалі слідкуватимемо за ситуацією в місті, тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.