Разом із гучним скандалом щодо нового Генплану Києва, який столична влада планує затвердити вже у найближчому майбутньому, сплив ще один кричущий факт. Поки кияни вимушені були дотримуватися посилених карантинних обмежень, в столичній мерії вже розпочалася "гаряча пора". Нещодавно на Постійній комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку був затверджений договір фінансового лізингу щодо закупівлі нових 200 автобусів для столиці. Втім, за словами експертів і депутатів Київради, разом із поповненням автопарку столична влада намагається "накрутити" близько 10 млн євро.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
В обхід тендеру та з шаленою "накруткою"
Про спробу проштовхнути "автобусну аферу" розповіли депутати Київради, які впродовж останнього часу вимушені продовжувати роботу під "тиском" провладної більшості.
Мова йде про Договір фінансового лізингу на купівлю 200 автобусів, що мають поповнити ряди міського наземного транспорту.
Та все б нічого, якби не виявлена суттєва різниця у вартості.
"У відкритому доступі є такі базові комплектації – маленькі (80 м) по 155 тис євро, а в договорі 202 тис євро, великі (120 м) – по 215 тис євро, а в договорі 280 тис євро. Тому я впевнений, що цей лізинг – це просто чергова афера більшості, яка в обхід тендеру через "фірми-прокладки" намагається накрутити майже 10 млн євро", – зазначає депутат Київради Святослав Кутняк.
До того ж, за словами депутата Київради Прохора Антоненка, в договорі чітко не прописано, яку саме комплектацію обрано та вартість кожної "опції".
"В договорі прописано все, що є в автобусі, без позначки того, що вже є в базовій комплектації моделі, без ціни на них. В договорі має бути прописана вартість кожної додаткової опції, якщо такі передбачені в одиницях, які мають бути закуплені", – підкреслює депутат Київради.
Як відзначає Прохор Антоненко, незважаючи на те, що звичайний кредит, на відміну від лізингового, обійшовся б киянам значно дешевше, такий "формат" був обраний недаремно: у такий спосіб процедура здійснюється без проведення тендеру.
"Лізинг дозволяє не тільки обирати постачальника послуг, а і впливати на умови договору. Наприклад, чому ніхто не говорить, що у нас, згідно з договором, 11,5 % річних? Це ж великий відсоток. По-друге, як казав Кличко, окрема доплата іде за валідатори, а що це за валідатори, які коштують близько 30 % вартості? Тому я просив б направити запит на додаток специфікацій із зазначенням вартості валідаторів, ремкомплектів, кондиціонерів, гарантія на обслуговування, щоб всі кияни бачили", – наголосив на одній з профільних комісій Святослав Кутняк.
Дешевші варіанти – є: один з них направлений до транспортної комісії
Про значно дешевші варіанти, на відміну від прописаних у договорі із постачальником ТОВ "Автомобільна компанія "УКРАУКРАВТОРГ", стверджують і експерти. Оскільки це – далеко не єдиний виробник, послугами якого можна було б скористатися.
До речі, вже знайшлися постачальники, які за цю ж суму готові були б надати на 20 автобусів більше.
"Проблема в тому, що київська влада навмисно вводить схему лізингу, в наслідок чого доведеться суттєво переплачувати з міського бюджету. Якби не було лізингу, влада мала б проводити відкритий тендер, де різні виробники могли б представити свої цінові пропозиції, а тут ми бачимо, що схема лізингу використовується, зокрема, і для того, щоб обійти закупівлю по закону про держзакупівлі. В цьому вже можна вбачати певні корупційні діяння, тому що конкурсу прозорого не було, як і цінових пропозицій других виробників. А самі лізингові платежі – великий потенційний корупційний механізм по відкатам. Місто може собі дозволити закупити ці автобуси напряму з бюджету, провівши відкритий конкурс і отримавши найкращу цінову пропозицію", – зазначає експерт в транспортній сфері Олександр Кава.
На думку експерта, столична влада не враховує ще один суттєвий аспект.
"В Європі, як правило, підходять до цього так – автобуси/тролейбуси/трамваї закуповують під конкретні маршрути, а київська влада про це не замислюється. Потім виходить, що однакова техніка курсує, як на Лівобережних маршрутах, так і на гористих Правобережних. Якщо на Лівому березі цей автобус нормально їде, то, наприклад, на підйомі на проспекті Науки такий автобус втрачає на кожній поїздці по 3-4 хвилини. А, якщо порахувати кількість таких рейсів за день, а тим паче за рік, то виходить велика втрата часу пасажирів, а для "Київпастранса" – коштів за переплачену роботу водія", – пояснює Олександр Кава.
У зв'язку із отриманням іншої, більш привабливої, пропозиції від ТОВ "МАЗтранссервіс", та загальним обговоренням щодо укладання запропонованого договору, члени транспортної постійної комісії Київради вирішили перекласти розгляд даного питання.
"Для затвердження договору в рішенні Київради було прописано, щоб бюджетна та транспортна комісії його затвердили – після того буде підписання. Так от бюджетна все ж таки підтримала, а транспортна поки перенесла розгляд цього питання", – відзначає депутат Київради Прохор Антоненко.
Коли саме відбудеться розгляд питання підписання лізингового договору, поки невідомо.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.