Обіцяне столичною владою будівництво двох нових станцій київської підземки на житловому масиві Виноградар триває вже майже півроку. Чи зрушило ж воно, насправді, та що вдалося зробити за цей час, нині цікаво тисячам киян – наразі ця тема одна з найобговорюваніших серед жителів мегаполісу. Знай.ua відвідали один із чотирьох будівельних майданчиків, де наразі ведеться робота та дізналися, на якому етапі зараз цей, такий довгоочікуваний, процес будівництва.

Викачали бруд та створили перегородку

Майбутні дві станції підземки – "Мостицька" та "Проспект Правди" – з'являться на Сирецько-Печерській лінії. Простягнуться вони від станції "Сирець". Саме неподалік від неї і розташований один з нині працюючих будмайданчиків – № 215.

Популярні новини зараз

Перша леді змінилася до невпізнаваності після пластики: фото облетіли весь світ

Поціловані Богом: ці знаки Зодіаку наділені незвичайним даром згори

Сєнцов повернеться в Україну: стало відомо на кого обміняють режисера, цього чекала вся країна

Лорак в облягаючій сукні відповіла на чутки про вагітність: вже не приховує

Показати ще

Такий бажаний для мешканців Виноградаря проритий тунель майбутніх станцій метро побачити наразі ще не можна – як повідомили будівельники, зараз тільки завершуються підготовчі роботи. 

"Спочатку нам прийшлося відкачати близько 100 кубів мулу та сміття, що накопичувалося тут впродовж 15 років. Наступною задачею стало облаштування міцної стіни, що буде надійною перегородкою між ділянкою із новим тунелем та станцією "Сирець"", – повідомляють місцеві робочі.

Ще одним із підготовчих етапів є монтування вентиляційного коробу – він необхідний на період будівництва. Саме цим і займаються нині понад 20 спеціалістів.

Аби потрапити до підземного місця роботи, необхідно подолати самозведеними сходами 45 метрів – з поверхні в глибину, до рівня платформи станції "Сирець". 

Для підняття та спуску необхідних деталей спеціально облаштовано підйомний кран.

На самому підземному будмайданчику окреме життя – тут волого та прохолодно, незважаючи на 33-градусну спеку, сонячне світло заміняють кілька ліхтарів.

Із доставкою щита почнуть створювати тунель

Після того, як на майданчик доставлять тунелепрохідницький щит, розпочнуться, власне, роботи із прокладання тунелів. Він має прибути вже у липні.

"Це тунелепрохідницький щит, який використовується для виконання робіт по спорудженню тунелю при проходці закритим способом. Ділянка від станції "Сирець" до станції "Мостицька" – це перехід від глибокого до мілкого закладання, де роботи будуть проводитися відкритим способом. І цю ділянку перехідних тунелів, приблизно у 1, 3 кілометри, будуть споруджувати прохідницьким щитом", – зазначає заступник головного інженера Київського метрополітену Віктор Виговський.

Також роботи ведуться на будівельному майданчику, облаштованому безпосередньо на станції "Мостицька", на перегінних тунелях, що йдуть після неї, і на місці спорудження вентиляційної шахти в районі відгалуження тунелів. 

На будмайданчиках робочі працюють цілодобово, та все ж, аби гарантовано захиститись від зацікавлених підлітків чи то руферів, робоча ділянка облаштована камерами відеоспостереження.

В підземці з'явиться унікальний "тунель над тунелем"

В ділянці метрополітену, яка зараз будується, використовується 2 способи розміщення тунелів. Це 2 горизонтальних, як ми бачимо на всіх станціях метрополітену, і вертикальний – тобто тунель над тунелем. Така практика використовується в Україні вперше.

"Від станції "Мостицька" до "Сирця" буде класичне розміщення. А далі, від "Мостицької" до станції "Проспект Правди", враховуючи дуже стислі будівельні розміри, прийнято нетрадиційні проекти рішення – з горизонтального розміщення вони переходитимуть на вертикальне. На границі підходу до "Проспекту Правди" ми маємо вертикальне розміщення, а на самій станції тунелі знову повертаються в горизонтальне положення. Технологічно ця станція матиме ділянку, де тунелі буде розміщено один над одним", – розповідає заступник головного інженера Київського метрополітену Віктор Виговський.

За словами заступника головного інженера, на інших ділянках теж фінішує підготовчий етап робіт. На ділянці № 214 готується монтажна камера для спорудження і спуску щита та зроблено "піонер-траншею" на відгалуженні лінії в сторону Виноградаря.

Та прокотитися на Виноградар у вагонах підземки ще доведеться нескоро – завершення робіт заплановано на грудень 2021 року. А поки що слідкуватимемо за процесом будівництва.

Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.