Бажання мера Києва Віталія Кличка щодо проведення дострокових виборів очільника столиці, яке він висловлював на початку травня, напевно підтримали б тисячі містян. Та от тільки свій голос вони, судячи із масових відгуків, явно віддали б не за нього. Чим запам’ятався діючий мер столиці киянам та якої думки про діяльність Віталія Кличка експерти, дізнавалися Знай.ua.

"Коли від Вас місту буде хоч якась користь?! Хапуга і рекетир"

Значна більшість киян однозначно виступає проти мерства діючого голови КМДА – кількість негативних постів та коментарів у соцмережах щоденно лише зростає.

Скандальне будівництво скляного мосту, на яке було витрачено понад 400 млн бюджетних коштів, жителі напевно, не пробачать ще довго.

Популярні новини зараз
Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав Росія може завдати потужного удару по Україні 20 листопада: посольство США застерегло всіх "Ощадбанк" блокує пенсійні картки: хто може втратити останні копійки Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати
Показати ще

На хвилі судових розбірок люди активно продовжують звинувачувати мера Києва та його команду у нахабному розкраданні грошей.

Окрім тисяч звернень до Контактного центру 1551, побачити сотні скарг можна навіть на офіційній сторінці у Фейсбуці "Кличко – мер". Обурені мешканці столиці не втримуються і додають в коментарях інформацію про ті чи інші проблемні об’єкти.

Окрім ганебних куп сміття та безкінечних розритих ям, кияни обурені жахливим станом доріг та купою невирішених комунальних питань.

Європейське сучасне місто – тільки у мріях

Європейський курс розвитку міста з велодоріжками, сучасним комфортним громадським транспортом, модернізацією паркувального простору та екозонами – одне з найбільших побажань мешканців столиці. Проте, на думку експертів, вагомих кроків на цьому шляху впродовж останніх років зроблено не було.

"Головна проблема Кличка полягає у тому, що він, незважаючи на свій інвестиційний досвід, а він і створював свою фінансову бізнес-імперію частково на Заході, та має контакти із мерами крупних світових центрів, не запропонував нічого нового в Києві. При належному підході, в столиці мали б з'явитися технологічні парки, які б поєднували в собі промислові підприємства, освітні та наукові центри. Мали б з'явитися індустріальні парки у вигляді цікавих виробництв, промислові полігони, зони свободи торгівлі та економічної діяльності", – розповідає економіст, фінансовий аналітик Олексій Кущ.

Як приклад, експерт навів Нобелівського лауреата Пола Ромера, який висунув концепцію так званих чартерних міст. Він намагався її реалізувати на Мадагаскарі, зараз реалізує у Латинській Америці.

Чартерне місто – це ізольований кластер, який є джерелом економічного зростання і набагато перевершує темпи розвитку країни, в якій знаходиться. За рахунок створення сприятливих інвестиційних, фінансових інструментів стимулювання бізнесу, створення пільгового режиму інвестування. І, за словами фінансового аналітики, Київ мав би стати саме таким чартерним містом за часів правління Віталія Кличка.

"Насправді, інструментарію дуже багато, враховуючи, що в Києві сконцентрована велика кількість наукових інституцій, які являються генераторами інновацій в нашій країні, та освітніх центрів, які готують молодих спеціалістів. Замість цього ми побачили, що політика мера опустилася до банальних господарських питань. Звісно, що важливо ними займатися, але для цього є спеціальні підрозділи в структурі КМДА, які мають це робити. А Кличко мав би генерувати дійсно якісь важливі ідеї. А ми бачимо, що єдиною ідеєю були встановлення найвищого флагштоку і облаштування велосипедного мосту на Володимирську гірку", – зазначає Олексій Кущ.

Транспорту більше не стало: частина – з Росії, частина – "на розборку"

Як повідомив Знай.ua депутат Київради Прохор Антоненко, за часів правління Кличка кількість рухомого складу комунального транспорту не збільшилася, хоча він щороку звітує про масштабні закупівлі. А те, що саме закуповується, викликає багато питань.

"Наприклад, польські трамваї Pesa, яких було придбано найбільше, вони з російським обладнанням – Польща спочатку робила це замовлення для Москви. Ті ж самі 17 тролейбусів "Богдан", які були закуплені у 2017 році: двигуни Псковського заводу, який працює на Оборонпром Росії. Все тягове електрообладнання для тролейбусів і навіть покришки теж були російського виробництва", – підкреслює депутат Київради Прохор Антоненко.

При цьому, цілком доступна альтернатива необхідної техніки існує і в Україні.

"На момент закупівлі існувала маса інших варіантів. Могли купувати і у нас в Україні, і у інших виробників, а не збагачувати країну-агресора. Але ж керівництво міста про все це знало. Я вже не кажу про те, які постійно скандали відбуваються з тендерами по закупівлі рухомого складу, як прописуються умови під "потрібних" виробників, завищуються ціни – а платять за це все кияни з коштів міського бюджету", – говорить депутат Київради Прохор Антоненко.

Про вигідність провертання саме таких процедур закупівель для певних "кишень" стверджують і інші політики.

"Це ж очевидно, що усі ті схеми, напрацьовані попередньою владою за часів Януковича, продовжують працювати і сьогодні. Як можна не підтримувати вітчизняне виробництво, якщо практично все це можна придбати у нас?!", – відзначає Олександр Федоренко, голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка "Рідна країна".

Та розвиток транспорту – це не тільки закупівля рухомого складу, а й неналежне утримання.

"Рухомий склад, який є, треба ремонтувати і в належному стані його утримувати, щоб він працював впродовж визначеного строку. Бо неодноразово траплялися такі випадки, коли щойно придбані одиниці транспорту ходять пару років, а потім їх потихеньку розбирають і списують. Якщо закупили, скажімо, 10 одиниць, а за цей час через халатність вивели з експлуатації стільки ж, то від того транспорту не збільшиться", – підкреслює депутат Київради Прохор Антоненко.

Головна проблема полягає у тому, що за цей час з цієї одиниці транспорту можуть вже зняти низку інших деталей, аби замінити зламані запчастини на іншому рухомому складі.

"У такий спосіб може розбиратись навіть абсолютно нова техніка, яка може ще багато років експлуатуватися. До минулого року цей процес можна було хоча б якось відстежувати і контролювати – до того, як команда Кличка не змінила систему списання комунального майна, – пояснює депутат Київради. - Раніше транспортна комісія і депутати на сесії мали можливість дізнатись, в якому стані пропонується списати техніку - чи це один "скелет", чи вона в комплектації, в якій була знята з експлуатації. А в минулому році зробили так, що цей процес відбувається без залучення депутатів, тобто хоч якійсь контроль пропав".

Як наслідок безгосподарності в КП "Київспастранс", за словами Прохора Антоненка, на АТП № 7 у такий спосіб було фактично виведено з експлуатації близько 700 одиниць.

Кияни теж відмічають лише негативні зміни у цьому напрямку.

Монополісти вижимають всі соки

За словами експерта Олексія Куща, сьогодні Україна займає одне з останніх місць в Європі по рівню дозвільної системи для будівництва та одне з останніх місць у світі по доступності підключення до інфраструктурних мереж. І, за словами аналітика, столиця напряму з цим пов’язана.

"Як розвивати малий та середній бізнес, якщо навіть крупні компанії та підприємства в Києві мають проблеми з підключенням до базових інфраструктурних мереж. Технічні умови, відповідно до яких компанії повинні виплачувати десятки мільйонів гривень, аби підключитися до енергосистем, водопостачання та газу. Київ поділений між кількома монополіями, які володіють цими структурними мережами – вони видавлюють з бізнесу та населення через тарифи всі соки", – наголошує фінансовий аналітик Олексій Кущ.

Таким чином, єдина інвестиційна активність пов’язана із вкладанням коштів правлячих місцевих еліт – свого роду, замкнута система монополістів.

Столиця – не для забудовників та секс-туристів

Днями була оголошена заява про потенційного кандидата в мери міста.

"Ми вважаємо, що столиця має бути комфортною, перш за все, для її мешканців, а не для забудовників, чиновників та секс-туристів. Для того, щоб повернути місту статус справжньої української та європейської столиці, потрібно не лише мати потужну команду у Верховній Раді, яка буде відстоювати інтереси киян, а й сильну фракцію в міській раді. Саме тому ми будемо брати участь у виборах до Київради", – повідомив український політик, лідер партії Громадський рух "Рідна країна" Микола Томенко.

З кандидатом на посаду мера Києва в команді вже визначилися.

"Ми обрали гідну кандидатуру – це ідейна порядна людина, патріот Микола Томенко. Сьогодні столиця перетворилася на забудовницьке пекло. Задоволення від цього отримує лише влада і наближені до неї забудовники. Жодний квадратний метр і земельна сотка не мають бути передані без належних документів та згоди місцевих жителів. Скільки ж вже можна знущатися над киянами та спустошувати міський бюджет?", – підкреслює голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка "Рідна країна" Олександр Федоренко.

Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.