Діджиталізація в Україні крокує впевненими кроками. З 2021 року в Україні запроваджено електронну трудову книжку. Електронні книжки мають ряд переваг над своїм паперовим аналогом:
Але найбільша її перевага проявляється в тому що вона дає можливість нарахувати в майбутньому пенсії в автоматичному режимі, оскільки на час досягнення пенсійного віку вся інформація про трудову діяльність та сплачені страхові внески буде зберігатись в електронному вигляді. Для того щоб створити електронний аналог паперової трудової книжки необхідно:
Увійдіть до особистого кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua.
Авторизуйтеся на порталі зручним для вас способом – за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), або Bank ID.
У мені ліворуч виберіть меню "Відомості про трудові відносини".
Ознайомтесь з вимогами до сканкопій. Натисніть "Продовжити".
Деякі поля вже можуть бути заповнені автоматично. Додайте інформації, якої не вистачає.
Дайте згоду на обробку особистих даних.
Натисніть на "Скан копії" документів та завантажте файли. Обов'язково трудову книжку та інші відомості про трудовий стаж.
Підпишіть та відправте до Пенсійного фонду. Згодом відомості з'являться у розділі "Мої звернення"
Сканувати відомості з паперової трудової книжки необхідно лише якщо до 2004 року у вас наявний стаж роботи. Дані про страховий стаж українців після 2004 року у електронних реєстрах вже є, тепер потрібно оцифрувати старіші записи.
Щоб отримати витяг з електронної трудової книжки вам необхідно буде авторизуватся на сайті ПФУ та ліворуч обрати розділ “Електронна трудова книжка”. Щоб отримати виписку, виберіть “Комунікація з ПФУ” та натисніть “Запит на отримання електронного документа”.
В Запиті вам необхідно перевірити правильність інформації про вас, дати згоду на обробку персональних даних та вказати свій мобільний телефон.
Після заповнення всієї інформації та її перевірки натисніть “Надіслати до ПФУ”.
Сам витяг у PDF-форматі можна отримати у розділі “Мої звернення”.