Українці неодноразово скаржилися на те, що після зміни постачальника газу на "Нафтогаз" вони стали отримувати неправильні суми у платіжках.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяАбо суми були вірними, а ось свідчення відрізнялися від тих, які вони вказували в попередньому місяці.
Щоб уникнути непоняток, ми зібрали для наших читачів найважливіші правила подачі показань з лічильників, які убережуть вас від помилок.
Це стало відомо завдяки матеріалам видання
Так, за газові труби, лічильники та відповідно передачу показань відповідають облгази (оператори газорозподільних мереж). Українці сплачують їм за доставку (розподіл) газу.
Алгоритм передачі показників за газ є досить простим. Так, щомісяця з 1 по 5 число споживач передає показання лічильника своєму облгазу і той фіксує фактичне споживання за звітний період. Якщо ж споживач не передав показання лічильника до 5 числа, облгаз самостійно формує спожитий обсяг на основі планового місячного обсягу споживання .
Після цього облгаз передає дані спожитого обсягу "Оператору ГТС", який вже інформує обсяги кожного домогосподарства постачальних компаній. Після цього постачальник нараховує кінцеву суму за спожитий газ.
При цьому консультант інформаційно-консультаційного центру "ГазПравда" Наталія Камінська роз'яснила, що постачальник газу не бачить показників лічильника, які передає споживач, а отримує від облгазу лише цифру використаного обсягу газу за відповідний місяць. З цього обсягу постачальник нараховує оплату за газ.
Однак, як зазначається, з точністю підрахунків спожитого газу облгази не мають добре. До ГазПравди останнім часом надходить все більше скарг на неточні свідчення.
"Оператори газорозподільних мереж ігнорують своєчасно передані показання лічильників клієнтів уже кілька місяців. ДК "Нафтогаз України" отримує звернення від клієнтів по всіх каналах комунікації на цю тематику. У період з червня по вересень 2022 р. категорія "Передача показань лічильника" становить майже 14 % від усіх дзвінків, а "Не згоден з нарахуванням обсягів" - близько 6%. Приміром, за вересень контакт-центр ДК "Нафтогаз України" обробив 702 тисячі вхідних дзвінків, а в липні понад 1 мільйон дзвінків. проблема" , - зазначили у компанії.
Нагадаємо, що українці одержали неправильні платіжки за газ, у відомстві назвали причину.
Раніше ми повідомляли, що українці можуть одержати знижку на оплату газу: у "Нафтогазі" назвали умови.