Пенсіонер приїхав узимку до свого сільського будиночка і виявив неприємний сюрприз: у хвіртці лежало повідомлення про відключення електрики та обрізані дроти. На корінці було зазначено борг у розмірі 96 084 грн та дата – 22.01.2020.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяДо цього він не отримував жодних повідомлень ні про борг, ні про можливе відключення, що суперечить правилам роздрібного ринку електроенергії, встановленим НКРЕКУ.
Внаслідок влаштованого скандалу електропостачання відновили, але борг залишився, і більше, став більшим. У платіжці на 31.01.2020 борг уже становив 102 427 грн. – за кілька днів набігло ще 6 тисяч грн.
На скріншоті з сайту постачальника "Київобленерго" було зазначено, що:
- у січні 2019 року клієнт спожив 19 тисяч кВт·год,
- у лютому – 18 тисяч кВт/год,
- а у березні – понад 7 тисяч кВт/год.
Навіть якби людина намагалася запалити одразу усі світильники в окрузі, лічильник не зміг би зафіксувати такі обсяги споживання. Хтось явно перестарався.
Українець звернувся до "ДТЕКу" з проханням перевірити лічильник, але перевірка показала, що він справний. Тоді він написав заяву з проханням скасувати нереалістичні показники та погодився погасити реальну заборгованість.
На день засідання показники споживання на сайті "Київської обласної енергопостачальної компанії" (КОЕК) зникли, а комісія зафіксувала нові, набагато скромніші:
- за січень – 536 кВт/год,
- за лютий – 425 кВт/год.
- за березень – 51 904 кВт*год.
Шановна та висококваліфікована комісія вирішила, що ці дані коректні. Іншими словами, на їхню думку, лічильник не міг накрутити 19 тисяч, але 51,9 тисяч кВт/год все-таки зміг.
Потрапивши у безвихідь, клієнт вирішив укласти договір реструктуризації боргу. Він подав заяву до КОЕК із проханням реструктурувати борг на 60 місяців, проте компанія відмовила.
Тоді абонент подав другу заяву на 36 місяців. Компанія знову відмовила. На третю заяву представниця компанії відповіла: "Київ погодив вам сім місяців". І натякнула на можливе повторне вимкнення.
Незважаючи на те, що щомісячний платіж перевищував його пенсію у сім разів, абонент підписав договір, але наступного дня звернувся до суду.
Після багатьох засідань Києво-Святошинського районного суду, його голова Тетяна Дубас винесла рішення, яке здалося пенсіонеру абсурдним: якщо абонент підписав договір про реструктуризацію боргу, то це, згідно з судом, означає, що він визнав розмір боргу.
І це у свою чергу означає, що лічильник справді може накрутити 51,9 тисячі кВт/год електроенергії на місяць.
Виявилося, на 31.12.2018 року пенсіонер не передав показники лічильника та його визначили відповідно до правил роздрібного ринку електроенергії та Кодексу комерційного обліку електроенергії.
Суть проста: вони беруть різницю між двома встановленими показниками лічильника, ділять на число днів між ними, і таким чином визначають середньодобове споживання електроенергії. Таким чином, виходить, що на 31 грудня 2018 року (тобто на 1 січня 2019 року) показник лічильника склав 47 146 кВт/год.
Отже, претензії "ДТЕК" та "КОЕК" виявилися завищеними на 33 094 кВт/год, що у грошовому еквіваленті становить 55 597,92 грн. Виходить, що лічильник справді може обдурити ДТЕК, а суд може підтримати правомірність цього шахрайства.
А ми нагадуємо, з 1 червня доведеться більше віддавати за комуналку: кого "утішать" новими квитанціями.