Коли ви не можете вчасно сплатити за кредит, справа часто доходить до колекторів. Це цілком законний спосіб, яким банки та інші фінансові установи намагаються повернути свої гроші.

Якщо у вас погіршилося фінансове становище – наприклад, ви втратили роботу або захворіли, і можете підтвердити це документами, зверніться до банку з проханням про реструктуризацію боргу. Це допоможе зупинити дії колекторів.

Пенсіонер / фото: Pinterest
Пенсіонер / фото: Pinterest

Колектори працюють за законом, та їхня діяльність регулюється Законом України "Про споживче кредитування". Важливо знати свої права та права колекторів, якщо зіткнетеся з ними. Борги можуть стягувати:

  1. Кредитор – це той, хто дав вам гроші у борг.
  2. Новий кредитор - це компанія, якій передали ваш борг.
  3. Колекторська компанія – це фірми, які займаються стягненням боргів та зареєстровані у реєстрі Національного банку України.

Існує чіткий список того, як колектори можуть з вами взаємодіяти. При першому контакті вони повинні:

Популярні новини зараз
Не надумайте брати ці яйця: українців попередили про небезпеку у супермаркеті Закінчення війни вже близько – старець Діонісій обнадіяв українців пророцтвом Мобілізація 2024: як держава "закручує гайки" для ухилянтів Пенсіонерам встановили обмеження: кому не світить підвищення виплат
Показати ще
  • Представитися та назвати свою компанію.
  • Дати свої контактні дані.
  • Пояснити, чому вони зв'язуються з вами.
  • Повідомити розмір вашого боргу та можливі штрафи.

Колектори можуть повідомляти вас про борг і звертатися до суду, якщо банк дав їм такі повноваження або продав борг.

Шахраї / фото: Pinterest
Шахраї / фото: Pinterest

Тільки Державна виконавча служба та приватні виконавці мають право примусово стягувати заборгованість, дотримуючись офіційних процедур та за наявності рішення суду.

Колектори можуть повідомляти вас про борг такими способами:

  • Дзвінки та відеодзвінки, а також особисті зустрічі. Особисті зустрічі можливі лише з 9 до 19 години та за умови, що ви не проти, і дали згоду на це під час телефонної розмови або письмово. Місце та час зустрічі також мають бути попередньо узгоджені.
  • Текстові, голосові та інші повідомлення – лише у певний час.
  • Поштові відправлення з позначкою "Вручити особисто" за місцем проживання, перебування або роботи.

Колектори, фото: ukrpress.info
Колектори, фото: ukrpress.info

Колекторам заборонено:

  • Шукати та використовувати інформацію про ваш робочий графік, здоров'я, зустрічі, подорожі та дані з соціальних мереж.
  • Погрожувати, шантажувати, чинити психологічний чи фізичний тиск.
  • Вводити в оману щодо термінів погашення та розміру боргу, вимагати оплату роботи колекторів або вартості заходів щодо стягнення боргу.
  • Взаємодіяти з вами з 20:00 до 9:00, а також у вихідні, святкові та неробочі дні за власною ініціативою.
  • Користуватися автодозвоном понад 30 хвилин.
  • Повідомляти третім особам про ваш обов'язок або вимагати від них взяти на себе зобов'язання за вашим обов'язком, якщо це не зазначено в кредитному договорі.
  • Псувати вашу репутацію.
  • Зустрічатися без повідомлення та погодження.
  • Взаємодіяти, якщо ви перебуваєте у лікарні, недієздатні, обмежені у дієздатності, інвалід 1 групи або неповнолітній після отримання підтверджуючих документів.
  • Взаємодіяти більше двох разів на день, якщо ініціатива не виходить від вас.

гроші
гроші

Якщо колектори порушують закон, ви можете зробити таке:

  1. Поскаржитися у фінансову установу, яка займається стягненням вашої заборгованості.
  2. Якщо скаргу проігнорують, зберіть докази: запишіть дзвінки, зробіть скріншоти та передайте їх до Національного банку України через сервіс Опендатабот.
  3. Якщо вам загрожують чи застосовують насильство, зверніться до Національної поліції України.
  4. Якщо колекторська компанія не включена до реєстру НБУ, звертайтесь до правоохоронних органів.

Якщо ви не брали кредит і нічого не підписували, просто відмовтеся від взаємодії з колекторами. Повідомте, щоб вони припинили вас турбувати. Якщо дзвінки не припиняються:

  1. Дізнайтеся назву фінансової установи та підставу дзвінка.
  2. Зафіксуйте порушення (зробіть скріншоти, запишіть розмови).
  3. Напишіть скаргу до компанії, представники якої вас турбують.
  4. Якщо реакції немає, повідомите про порушення НБУ.