6 листопада 1960 року в Києві з'явилася перша черга метро з п'яти станцій: "Дніпро", "Арсенальна", "Хрещатик", "Університет" і "Вокзальна". Як будували і оздоблювали перші станції Київського метрополітену, пише theБабель.

Проект Київського метрополітену завдовжки близько 40 км затвердили в 1936 році. Метро повинно було з'єднати Вигурівщину на лівому березі з Оболонню на правому, звідти по поверхні йти до Вишневого, потім через Пирогово і Жуків острів виходити до залізничної колії в районі Дарницького вокзалу, а від нього – до Воскресенки.

Станція

Навесні 1945 року затвердили план післявоєнної реконструкції Києва. У ньому передбачалося будівництво 22 станцій на трьох гілках метро, які є і сьогодні: Святошино – Бровари, Куренівка – Сталінка (Оболонь – Теремки) і Сирець – Печерськ.

Станція Хрещатик 1960 рік, thebabel

Популярні новини зараз
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Показати ще

Станції Вокзальна, 1960 рік, thebabel

Через складний рельєф на правому березі будівельники стикалися з підземними водами, важкопрохідними ґрунтами. Так побудували найглибшу в світі станцію "Арсенальна" – 105,5 м.

Станція Арсенальна, 1958 рік, thebabel

Станція Арсенальна, 1962 рік, thebabel

До кінця 50-х років вже були прокладені тунелі, рейки та ескалатори для перших станцій столичного метро. Перший рейс 22 жовтня 1960 року здійснив машиніст Московського метрополітену Олексій Симагін.

А на офіційному відкритті керував потягами киянин Іван Виноградов. Після відкриття в метрополітені тиждень проводилися тільки екскурсії. Групи від підприємств і навчальних закладів оглядали станції і каталися у вагонах.

Машиніст Іван Виноградов, thebabel

Каси станції Дніпро, 1960 рік, thebabel

У наш час Київський метрополітен включає в себе три лінії протяжністю майже 70 км, 52 станції з трьома пересадочними вузлами. До речі, метро перевозить близько півтора мільйона пасажирів щодня.

Нагадаємо, працівник метро врятував пасажира за секунду до загибелі, відео з місця події.

Як повідомляв портал Знай.uа, Філатов розповів, чи потрібно Дніпру добудовувати метро.

Також портал Знай.uа писав, що у Києві в годину пік екстрено закрили дві станції метро.