Вже котрий місяць поспіль, із початку будівельних робіт на Шулявському шляхопроводі, водії та пасажири вимушені шукати об’їзні шляхи та годинами простоювати у пробках. Обіцяне завершення першої черги будівництва до кінця 2019 року, схоже, так і здійсниться. Та повільний темп робіт має, напевно єдиний, плюс – ініціативна група киян продовжує виборювати в суді право на проведення належного конкурсу більш вдалих проектів та доведення незаконності затвердженого "чотирилисника". Підсумки боротьби були підведені на тематичній прес-конференції. Деталі з'ясовували Знай.ua.

З 600 млн заактовано всього 50: на що витрачена решта?

Наразі виповнився рік з моменту початку судової "боротьби" київських громадських активістів із представниками діючої міської влади – позов був поданий 12 вересня 2018 року.

" Ми в юридичній площині боремося за скасування низки актів, які були прийняті з порушеннями, включаючи дозвіл на будівельні роботи. Вартість даного проекту поступово перебільшить 1, 2 млрд замість заявлених спочатку 600 млн. По суті нам зараз пропонують таке саме планувальне рішення, як і було, тільки з нових матеріалів. До того ж, з виданих авансом 600 млн, було заактовано лише 50 – тож куди витрачалась решта?", – зазначає транспортний інженер, автор альтернативного проекту трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем Віктор Петрук.

Популярні новини зараз

У Кабміні придумали новий спосіб розмитнення "євроблях": що обов'язково потрібно знати

Хвороба Заворотнюк зовсім не така, як стверджували: що насправді трапилося з зіркою "Моєї прекрасної няні"

В Україні встановили абсолютний рекорд: таке дороге авто ще ніхто не купував

Андрій Богдан засвітився в компанії скандальної моделі, обіцяла роздягнутися: фото і подробиці зустрічі

Показати ще

За словами Віктора Петрука, під час розробки та узгодження "неповного чотирилисника" було порушено Земельне законодавство – ані замовник будівництва, ані генпроектувальник не мали права проектувати на землі, що не належить місту. Також було порушено законодавство при видачі містобудівних умов та обмежень.

"Обраний шляхопровід розв’язує лише 9 із 16 напрямків руху. Залишаються нерозв’язаними 2 лівих повороти, 2 правих, включаючи правий поворот на Перемоги-Гетьмана, який зникне. І лише 1 розворот. Транспорт, як і раніше, рухатиметься через прилеглі вузли – через Лук'янівку, Повітрофлотський та Індустріальний шляхопровід, шукаючи шляхи цих відсутніх лівих поворотів і розворотів", – наголошує транспортний інженер.   

Трирівнева розв'язка, наприклад, яка двічі у короткі строки набирала понад 10 тисяч голосів на сайті петицій КМДА, могла б зменшити на 92 тисячі машинокілометрів на добу, оскільки вона розв’язувала б усі 16 напрямків руху.

На кону 30 гектарів: керівництво "Більшовика" може бути в долі

Аналіз ситуації призводить до корупційної складової, без якої, за словами спікерів, не обійшлося при затвердженні обраного недолугого проекту.    

"Було запропоновано 14 варіантів шляхопроводу, 11 з яких не потребували знесення цеху "Більшовика" і 7 з них мали набагато кращі техніко-економічні показники, ніж обраний КМДА чотирилисник. Я маю підозри, що цей проект використовується як інструмент тиску на Фонд державного майна з метою відчуження заводу – виведення його з переліку державної власності, що не підлягають приватизації. Без не можливе знесення 5-го цеху", – підкреслює транспортний інженер, автор альтернативного проекту трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем Віктор Петрук.  

Як підкреслив Віктор Петрук, Інститут генерального плану м. Києва розробив ДПТ на території "Більшовика", згідно з яким ця земля змінює функціональне призначення з промислово-складської на громадсько-житлову.

"Є підозра, що певна група осіб змовилася, щоб використати цей недосконалий проект, щоб заволодіти державним майном в особливо великих розмірах – близько 30 Га. Посилює ці підозри позиція керівництва заводу: вони жодного разу не зверталося ні до суду, ні до прокуратури, ні до ДАБІ з вимогою скасування дозволу на будівельні роботи. Тож воно може знаходитися у змові і кияни стали заручниками цього", – говорить автор альтернативного проекту трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем.

Минуло 9 місяців і суддю замінили: наступне засідання – 19 вересня

Як підкреслили організатори прес-конференції, затягування розгляду, що само по собі викликає чимало підозр, підкріпилося ще одним цікавим фактом – заміною судді.

"Фактично, ми майже 9 місяців уточнювали позов, збільшували вимоги, надавали додаткові документи. Після того, як почала справа розглядатись по суті, ще протягом 3 місяців ніякого рішення не було винесено. Ми подали ще заяву про забезпечення позову, яка, в свою чергу, призвела до передачі справи іншому судді. Я сподіваюсь, що ми вже не будемо втрачати стільки часу, а розгляд пройде максимально швидко, оскільки всі документи подані і всі пояснення надані", – відзначає голова ГО "Шулявський шлях", адвокат Олександр Мазуркевич.  

Наступне засідання має відбутися вже 19 вересня. Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.