Нашим читачам важливо знати, що в Україні поновили планові перевірки приладів обліку комунальних послуг. Дані правила стосуються лише лічильників газу і світла, ще й води, у тому числі гарячої. Якщо перевірку не проведуть вчасно, показники споживання вважатимуться недійсними.

Про це стало відомо завдяки повідомленню прес-служби Акціонерного Товариства "Облтеплокомуненерго" у мережі Facebook.

"Завдяки цій процедурі визначається точність показань вимірювальних пристроїв та можливість їх подальшої експлуатації", – йдеться у повідомленні.

Електролічильник. Фото: скрін youtube
Електролічильник. Фото: скрін youtube

Фахівці зазначили, що планова перевірка зазвичай провадиться кожні 4 роки. Відповідно:

Популярні новини зараз
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації "Тисяча Зеленського": як батькам отримати гроші за своїх дітей Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Показати ще

- для нових лічильників необхідно відрахувати 4 роки від дати їх виробництва, зазначеної у техпаспорті приладу; важливо враховувати, що вважається саме дата виробництва, а чи не установки;

- для вже встановлених лічильників дата наступної перевірки відраховується від дати, зазначеної у свідоцтві, виданому після попередньої перевірки.

Однак постійно рахувати дні споживачеві не потрібно. Якщо лічильник вже "прострочений", тобто для нього закінчився інтервал між перевіркою, повідомлення про необхідність провести перевірку має з'явитися в платіжці.

Повірка лічильника води без демонтажу: що потрібно знати

Насамперед потрібно визначитися з вибором організації, яка виконує перевірки лічильників на дому. Споживач не обмежений у праві вибору, але слід звернути увагу на наявність "Свідоцтва про уповноваження на проведення перевірки засобів вимірювальної техніки".

Публікація "Облтеплокомуненерго", скріншот: YouTube
Публікація "Облтеплокомуненерго", скріншот: YouTube

Публікація "Облтеплокомуненерго", скріншот: YouTube
Публікація "Облтеплокомуненерго", скріншот: YouTube

Зазвичай перевірка без зняття лічильника коштує додаткових грошей, проте значно прискорює процедуру. Адже у разі демонтажу може виникнути плутанина з рахунками за воду.

Після перевірки необхідно отримати "Свідоцтво про відповідність приладу обліку державним вимогам до вимірювальної техніки" та "Акти про проведення перевірки". Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника документ має містити дату перевірки та/або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у підприємства.

Якщо все ж таки потрібно провести демонтаж лічильника, споживачеві доведеться написати заяву на розпломбування лічильника, вказавши адресу та контактні дані для зворотного зв'язку, та сплатити рахунок.

Фахівці інспекції погодять час здійснення розпломбування. Демонтаж та зворотний монтаж здійснюється лише у присутності споживача. Після перевірки лічильника потрібно буде написати заяву на опломбування.

Лічильник води / фото: скріншот Youtube
Лічильник води / фото: скріншот Youtube

Лічильник води не пройшов перевірку - що робити

Якщо прилад обліку був визнаний непридатним для подальшої роботи, вихід лише один – купівля та встановлення нового лічильника. Перед тим, як придбати пристрій, необхідно уточнити необхідні характеристики у постачальника послуг водопостачання.

Кожен лічильник повинен мати техпаспорт, у якому зазначено його тип, діаметр приладу, заводський номер та дату продажу. Під час покупки важливо перевірити комплектацію – вона має відповідати технічному паспорту.

Придбання та первинне встановлення нового лічильника води здійснюється за рахунок споживача, оскільки ця послуга не є складовою тарифу на холодне водопостачання та водовідведення. Після цього квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Нагадаємо, споживачам дали лише кілька днів: енергетики зробили важливу заяву.

Раніше повідомлялося, прем'єр-міністр натякнув, чи чекати зростання тарифу на світ - не зараз, але вже скоро.

Також, в обленерго попередили споживачів: "Стосується власників...".