Нова технологія швейцарської компанії DEPSYS дала можливість енергетикам стежити за станом електромереж в режимі реального часу - онлайн. Сучасні цифрові технології дозволяють фахівцям миттєво реагувати на будь-які аварії в мережі і починати відновлювальні роботи, не чекаючи повідомлень від клієнтів. Ця технологія істотно підвищує надійність і безперебійність електропостачання на лініях низької напруги, що живлять будинки клієнтів.

Пілотний проект був реалізований оператором системи розподілу ДТЕК Київські електромережі, який входить в операційний холдинг ДТЕК Мережі. Місце проведення пілотного проекту - м. Київ, мікрорайони Совки і Жуляни з великою кількістю забудови по типу приватного сектора, де будинки клієнтів отримують електроенергію по повітряних лініях низької напруги (0,4 кВ). Саме такі лінії найбільше схильні до зовнішніх пошкоджень.

«Ми системно впроваджуємо технології автоматизації і цифровізації для того, щоб перетворити українські мережі в інфраструктуру Smart Grid - надійну, гнучку і стійку. Завдяки моніторингу мережі наші фахівці можуть відразу реагувати на аварії та діяти на випередження, усуваючи потенційні дефекти і аварії мереж. Такі інноваційні проекти допомагають нам надавати сучасний і якісний сервіс для наших клієнтів », - зазначив Іван Гелюх, генеральний директор ДТЕК Мережі.

У компанії розповіли, що на перших етапах пілотного проекту вдалося виявити дефектні ділянки мережі, що потребували ремонту. Наприклад, на одній з вулиць в пікові години напруга знижувався до 180 вольт, а в решту часу - відповідало нормам. Цей дефект був виявлений тільки завдяки моніторингу і аналізу даних мережі. Фахівці компанії виконали балансування фаз і забезпечили стабільну напругу на рівні 220 вольт для клієнтів незалежно від часу споживання.

«ДТЕК реалізує трансформацію бізнесу, впроваджуючи європейські стандарти обслуговування клієнтів. Пілотний проект з DepSYS - приклад успішної взаємодії ДТЕК з клієнтами, одним з основних стейкхолдерів в рамках підходу відкритих інновацій, який ми в Innovation DTEK використовуємо у своїй роботі », - прокоментував Емануеле Вольпе, директор з інновацій ДТЕК.

Популярні новини зараз
Астролог побачив у травні "лихо" для України Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків У МВС попередили водіїв: для керування авто потрібно пройти спецпроцедуру – інструкція Це вже законно: співробітникам ТЦК дозволили робити це під час вручення повістки
Показати ще

Змонтована і працює система дозволяє не просто моніторити пошкодження і аварії - вона точно вказує на конкретне місце обриву або іншого ушкодження. На лініях, не оснащених таким обладнанням, пошук місця аварії проводиться вручну, що часто займає багато часу. Крім того, система постійно аналізує якість електропостачання - рівень і стабільність напруги на всіх ділянках мережі. До появи цієї технології компанія дізнавалася про проблеми на повітряних лініях низької напруги, тільки після звернень клієнтів або планових обстеженнях. Завдяки цьому інноваційному проекту енергетики зможуть діяти на випередження, що підвищить якість послуг для клієнтів.

Відзначимо, що раніше подібні проекти автоматизації і моніторингу мережі впроваджувалися виключно на лініях середнього і високого напруги.

Компанія DEPSYS (Швейцарія) - спеціалізується на цифровій обробці даних електромереж і розробляє рішення для провідних енергокомпаній Європи і Азії.